Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 3 από 3
  1. #1

    Εγγραφή
    Jul 2011
    Περιοχή
    SOUDA,RETHIMNON,PIREAUS
    Μηνύματα
    2.043

    ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ. Η ΕΝΔΟΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ

    H Ελλάδα στη ναυτική της ιστορία σίγουρα πρέπει να έχει και μια ενότητα αφιερωμένη στην ελληνική κρουαζιέρα που άνθισε και έγινε διάσημη τις προηγούμενες δεκαετίες όμως από τις ελληνικές εταιρείες σίγουρα ξεχώρισε η ηπειρωτική η εταιρεία της οικογενείας Ποταμιάνου οπού τα κρουαζιερόπλοια της με το μπεζ χρώμα και την μπλε τσιμινιέρα με το βυζαντινό σταυρό όργωσαν κυριολεκτικά όλη την υφήλιο !
    Η ιστορία της αρχίζει από τα τέλη του εικοστού αιώνα όταν το 1850 από το νησί της Κεφαλονιάς όταν ο Τάσος Ποταμιάνος ξεκινά να ασχολείται με τη ναυτιλία και την μεταφορά φορτίων από την Braila της Ρουμανίας κατά μήκος του Δούναβη κι έπειτα ο Γιώργος Ποταμιάνος αφού αναλαμβάνει την εταιρεία καταφέρνει μέχρι το 1932 να έχει εισέρθει και στην εμπορική ναυτιλία αλλά και στην ακτοπλοΐα.
    Η ηπειρωτική όμως γίνεται ποιο γνωστή μετά το β παγκόσμιο πόλεμο οι γιοι του Γεώργιου Ποταμιάνου συνεχίζουν την ιστορία της εταιρείας αρχικά δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα με την ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΑΤΜΟΠΛΟΙΑ και τα πλοία ΑΔΡΙΑΣ (που προσάραξε στη φαλκονερα το 1951) το ΚΟΛΩΚΟΤΡΩΝΗΣ (GEORGE POTAMIANOS) το ΠΙΝΔΟΣ και το ΠΙΝΔΟΣ ΙΙ και τέλος τα ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ ,ΑΔΡΙΑΣ και το ΑΤΡΕΥΣ.
    Το 1959 ο Πέτρος Ποταμιάνος διαχωρίζεται και δημιουργεί τη ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ οπού συνεχίζει στην ακτοπλοΐα με τα πλοία ΑΙΓΕΥΣ και ΗΠΕΙΡΟΣ. Ενώ ο Πέτρος Ποταμιάνος ξεκινά κάτι νέο και πρωτόγνωρο για την Ελλάδα. Το 1953 με τη συνεργασία του ΕΟΤ και τα πλοία ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ και ΑΤΡΕΥΣ πραγματοποιεί κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά οπού γίνεται η πρώτη εταιρεία που πραγματοποιεί πλόες στα ελληνικά νησιά και την ανατολική μεσόγειο !
    Μετά το ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ και το ΑΤΡΕΥΣ η εταιρεία αποκτά το 1955 το πρώτο ΕΡΜΗΣ ενώ το 1960 αγοράζονται και τα αδέλφια PRINSES ELISABETH και PRINCES JOAN και αφού τα μετασκεύασε τα μετονομάζει ΕΡΜΗΣ και ΠΗΓΑΣΟΣ ενώ επεκτείνει τις δραστηριότητες της και στην υπόλοιπη μεσόγειο !
    Μέχρι το 1970 οπού αναλαμβάνουν τα αδέλφια Γιώργος και Ανδρέας Ποταμιάνος έχει οκτώ κρουαζιερόπλοια ενώ συνεχίζει δυναμικά στον τομέα της κρουαζιέρας , ο στόλος της το 1980 αποτελείτε από δώδεκα φανταστικά κρουαζιερόπλοια ενώ οι κρουαζιέρες της παίρνουν τη μεσόγειο κι η εταιρεία δραστηριοποιείτε σχεδόν σε όλη την υφήλιο !
    Από τη βόρεια Ευρώπη μέχρι την νότια Αμερική την Αφρική τον Αμαζόνιο και τη γη του πηρός . Μάλιστα ήταν εντυπωσιακό όταν τα πλοία της (κυρίως τα WORD RENAISANCE και ΟΡΦΕΑΣ) πέρναγαν τον Αμαζόνιο οπού έφταναν σε χωριά ιθαγενών και με τα κανό τους έδιναν δώρα στο πλοίο όπως ψάρια και φρούτα ! η ηπειρωτική γίνεται γνωστή σε όλο τον κόσμο !
    Η ηπειρωτική συνεχίζει την σπουδαία πορεία της ακόμα κι όταν μετά το 1980 όταν αρχίζει να έχει ατυχές στιγμές. Πρώτα το κρουαζιερόπλοιο ΩΚΕΑΝΟΣ βυθίζεται στο ακρωτήριο της καλής ελπίδας το 1981 έπειτα το JUPITER βυθίζεται το 1988 έξω από τον Πειραιά όταν συγκρούεται με αυτοκινηταδικο, το ΠΗΓΑΣΟΣ καίγεται στη Βενετία το 1994 ενώ τέλος το ΠΑΛΑΣ ΑΘΗΝΑ ενώ ήταν στον Πειραιά αρπάζει φωτιά και καταστρέφεται όλος καιρός.
    Όμως μέχρι τότε η εταιρεία έχει αρχίσει να δύει. Το 1995 η εταιρεία και τα εναπομείναν πλοία συγχωνεύεται με την άλλη σπουδαία εταιρεία της ελληνικής κρουαζιέρας την Sun line και δημιουργείτε η ROYAL OLYMPIC CRUISERS οπού εισηγείται και στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
    Το 2002 η ROC ναυπηγεί τα ΟLYMPIA EXPLORER και ΟLYMPIA VOYAGER τα τότε ταχύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο ενώ ο υπερήλικος στόλος σιγά σιγά παροπλίζεται στις ντάνες της Ελευσίνας ενώ το 2004 η εταιρεία μετά από οικονομικά προβλήματα σταματά τη λειτουργιά της πουλώντας όλα της τα πλοία. Οι μετοχές της εταιρείας πουληθήκαν στην κυπριακή Louis cruisers.Το μόνο πλοίο που δεν πουλήθηκε ήταν ο ΕΡΜΗΣ το οποίο για ένα διάστημα κάνει πλόες στο Σαρωνικό. Ήταν το τελευταίο πλοίο που φορούσε το βυζαντινό σταυρό το 2010 πήγε για σκραπ μετά από τρία χρόνια παροπλισμού κι πλέον η ηπειρωτική ασχολείται με την εμπορική ναυτιλία την οποία είχε διαχωρίσει από την επιχείρηση της κρουαζιέρας το 1980. Ότι απέμεινε να θυμίζει την ηπειρωτική στον Πειραιά είναι τα γραφεία της απέναντι από την παγόδα.
    Ο ΣΤΟΛΟΣ

    ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ (1953-1980)
    Κατασκευάστηκε το 1935 στην Αγγλία και αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1953 δούλεψε λίγο ως επιβατηγό και το 1955 ήταν το πρώτο πλοίο που έκανε κρουαζιέρες στα νησιά του αιγαίου και την ανατολική μεσόγειο (μετέπειτα) σε συνεργασία με τον ΕΟΤ. Πουλήθηκε το 1980




    ΑΤΡΕΥΣ (1957-1967)
    Κατασκευάστηκε το 1914 στη Δανία και αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1957. Δούλεψε αρχικά ως ακτοπλοϊκό κι έπειτα ως κρουαζιερόπλοιο. Πουλήθηκε το 1967 .


    ΕΡΜΗΣ (1955-1960)
    Κατασκευάστηκε το 1916 στη Σουηδία και αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1955. Το 1960 κάηκε στον Πειραιά και προσάραξε στη Σαλαμίνα οπού ρυμουλκήθηκε. Έμεινε παροπλισμένο μέχρι που πουλήθηκε για διάλυση.


    ΕΡΜΗΣ (1960-1974)
    Κατασκευάστηκε στη Β. Ιρλανδία το 1930 και αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1960. Αρχικά δούλεψε στην Αδριατική κι έπειτα ως κρουαζιερόπλοιο. Πουλήθηκε το 1974.


    ΠΗΓΑΣΟΣ (1960-1961)
    Κατασκευάστηκε στην Β. Ιρλανδία το 1930. Αγοράστηκε μαζί με το αδελφό του ΕΡΜΗΣ Αρχικά δούλεψε στην Αδριατική κι έπειτα ως κρουαζιερόπλοιο. Πουλήθηκε το 1961


    ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ (1964-1995)
    Κατασκευάστηκε το 1929 στη Γερμανία και αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1964. Ήταν από τα ποιο όμορφα της κρουαζιερόπλοια για πολλούς. Πουλήθηκε το 1995 κι έφυγε για σκραπ σε ηλικία 75 ετών το 2002 !


    ΙΑΣΩΝ (1966-2000)
    Κατασκευάστηκε για το ελληνικό κράτος μαζί με τα τρία αδέλφια του με το όνομα ΕΡΩΣ αλλά πουλήθηκε στην ηπειρωτική και ονομάστηκε ΙΑΣΩΝ. Πουλήθηκε το 1996.


    ΟΔΥΣΣΕΑΣ (1967-1980)
    Κατασκευάστηκε το 1938 Β. Ιρλανδία κι αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1967 οπού ονομάστηκε ΟΔΥΣΣΕΑΣ. Πουλήθηκε το 1980.


    ΑΠΠΟΛΩΝ ΧΙ (ΟΡΦΕΑΣ/ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ ΙΙ/ΑΧΙΛΕΥΣ) (1968-1981)
    Κατασκευάστηκε στην Β. Ιρλανδία το 1952 κι αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1968. Άλλαξε πολλά ονόματα μέχρι που πουλήθηκε το 1981.


    ΟΡΦΕΑΣ (ΘΗΣΕΥΣ)(1969-1996)
    Κατασκευάστηκε το 1948 στη Β. Ιρλανδία και αγοράστηκε από την ηπειρωτική 1969 ενώ πουλήθηκε το 1996.


    JUPITER (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ)(1970-1988)
    Κατασκευάστηκε στη Γαλλία το 1961 για ισραηλινά συμφέροντα. Πουλήθηκε στην ηπειρωτική το 1969. Τον Οκτώβριο του 1988 έξω από τον Πειραιά συγκρούστηκε με αυτοκινηταδικο και βυθίστηκε. σκοτώθηκαν 3 άτομα.


    ΠΩΣΕΙΔΩΝ (ΝΕΠΤΟΥΝ/ΖΕΦΥΡΟΣ)(1971-2002)
    Κατασκευάστηκε στη Δανία το 1955 ενώ αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1971. Έμεινε στην ηπειρωτική μέχρι και το 2002 οπού πουλήθηκε για σκραπ.


    ΑΤΛΑΣ (1972- 1986)
    Κατασκευάστηκε στην Ολλανδία το 1951 κι αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1972. Ήταν από τα μεγαλύτερα της κρουαζιερόπλοια. Πουλήθηκε το 1986.


    ΕΡΜΗΣ (1976-2010)
    Κατασκευάστηκε στη Γιουγκοσλαβία το 1956 κι αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1976 λίγο πριν παροπλιστεί το 2007 έκανε πλόες στο Σαρωνικό. Το 2010 πουλήθηκε για σκραπ ενώ ήταν παροπλισμένο στην Ελευσίνα. Ήταν το τελευταίο πλοίο της ηπειρωτικής.


    ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ (1976-1979)
    Κατασκευάστηκε στο Βέλγιο το 1964. Αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1976 αλλά δε δούλεψε ποτέ. Παροπλίστηκε και μεταπωλήθηκε το 1979. Είναι το γνωστό σε όλους μας ΒΕΡΓΙΝΑ της εταιρείας 3Κ.

    ΩΚΕΑΝΟΣ (1976-1981)
    Κατασκευάστηκε ως φορτηγό στη Γαλλία το 1953. Ήρθε στην Ελλάδα αρχικά από τον Ευθυμιάδη με τα ονόματα αρχικά ΜΥΚΗΝΑΙ και ΜΠΡΙΝΤΕΖΙ ΕΞΠΡΕΣΣ. Το 1976 αγοράστηκε από την ηπειρωτική και ονομάστηκε ΩΚΕΑΝΟΣ. Τον Αύγουστο του 1981 ενώ έπλεε στο ακρωτήριο της καλής ελπίδας πήρε κλίση κι άρχισε να βυθίζεται.


    WORD RENAISSANCE (1978-1995)
    Κατασκευάστηκε στη Γαλλία το 1966 κι αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1978. Η γαλλίδα του Πειραιά ένα από τα ομορφότερα ελληνικά κρουαζιερόπλοια με τη μικρή τσιμινιέρα. Πουλήθηκε το 1995 ενώ συνέχισε την καριέρα του στην Ελλάδα μέχρι το 2010 οπού έφυγε για σκραπ.


    ΠΗΓΑΣΟΣ (1984-1994)
    Κατασκευάστηκε στη Γαλλία τ0 1975 ενώ αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1984. Το 1994 κάηκε στη Βενετία και ημιβυθιζεται. Την ίδια χρονιά αγοράζεται από το Στρίντζη αλλά μια άλλη φωτιά το στέλνει στα διαλυτήρια το 1995.


    ΟΔΥΣΣΕΑΣ (1988-1997)
    Κατασκευάστηκε το 1962 στην Ισπανία κι αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1988. Πουλήθηκε το 1997 και έφυγε για σκραπ το 2005.


    MISTRAL ΙΙ (1989-1997)
    Κατασκευάστηκε το 1971 στην Ιταλία. Αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1989 και χρησιμοποιήθηκε για ημερήσιες πλόες μεταξύ Κρήτης και θήρας .το 1997 πουλήθηκε και συνέχισε την καριέρα του στην ακτοπλοΐα.


    ΑΕGEAN DOLPHIN
    Για ένα διάστημα ναυλώθηκε το ρουμανικης κατασκευής AEGEAN I στην ηπειρωτική. Είναι το σημερινό AEGEAN ODYSSEY που μετασκευάστηκε πρόσφατα.

    ΑΠΟΛΛΩΝ (1991-1995)
    Κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία το 1979 κι έφτασε στην Ελλάδα τ0 1991. Μετασκευάστηκε ως κρουαζιερόπλοιο και εκτελούσε ημερήσιες πλόες μεταξύ Κρήτης Σαντορίνης. Μετά το 1995 συνέχισε στην ίδια γραμμή μέχρι και το 2010 οπού παροπλίστηκε στο ηράκλειο.


    ΤΡΙΤΩΝ (1991-1997)
    Ο ΤΡΙΤΩΝΑΣ κατασκευάστηκε στην Ολλανδία το 1971 αγοράστηκε από την ηπειρωτική το 1991 κι από τότε γράφει ιστορία στην ελληνική κρουαζιέρα. Ο ΤΡΙΤΩΝΑΣ πουλήθηκε το 1997. Σήμερα ανήκει στη Louis cruisers και βρίσκεται παροπλισμένο στην Ελευσίνα με τα όνομα ΚΟΡΑΛ.


    ΠΑΛΑΣ ΑΘΗΝΑ (1992-1994)
    Κατασκευάστηκε στη Γαλλία το 1952 και πέρασε στην ηπειρωτική το 1992. Το Μάρτιο του 1994 ενώ ήταν στον Πειραιά κάηκε και μεταφέρθηκε στην Ελευσίνα οπού είχε καεί όλος καιρός. Αργότερα έφυγε για διάλυση.


    ΑΠΟΛΛΩΝ (ΟΛΥΜΠΙΚ) (1993-1995)
    Κατασκευάστηκε το 1961 στην Αγγλία το 1961. Το γνωστό MARDI GRASS η EMPRESS OF CANADA. Ήρθε στην Ελλάδα το 1993 και πουλήθηκε το 1995 έμεινε στην Ελλάδα μέχρι και το 2003 οπού έφυγε για σκραπ.

    ΟΛΥΜΠΙΚ (1994-1997)
    Το γνωστό βασίλισσα ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ένα από τα ποιο διάσημα υπερωκεάνια της Ελλάδας είχε κατασκευαστεί το 1956 στη Σκωτία. Στην ηπειρωτική ανήκε από το 1994 ως το 1997.


    ΟΜΗΡΙΚΟΣ (1994-1995)
    Από το 1994 ως το 1995 ναυλώθηκε το ΟΜΗΡΙΚΟΣ κατασκευής 1966 στην Ισπανία. Αφού δέχτηκε πολλές μετασκευές στη ζωή του σήμερα είναι το γνωστό κρουαζιερόπλοιο OCEAN MAJESTY.


    ΕΤΖΙΑΝ ΓΚΛΟΡΥ/ΤΖΟΝ Π.
    Για ένα διάστημα ανήκε στην ηπειρωτική και το ελληνικής κατασκευής 1974 ΕΤΖΙΑΝ ΓΚΛΟΡΥ. Σήμερα συνεχίζει την καριέρα του στο Σαρωνικό.
    Παράλληλα το 1993 το ελληνικής κατασκευής τζον π. πέρασε για λίγο στην ηπειρωτική σήμερα είναι το γνωστή ΑΝΝΑ ΜΑΡΟΥ.

    Η ηπειρωτική σήμερα δεν υπάρχει όπως και η ελληνική κρουαζιέρα. Όμως θα μένει ως αξέχαστο κομμάτι στην ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας !

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ SIMPLON POSTCARDS ΚΑΙ ΤΟ FACTA OM FARTYG
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη giorgos pl : 10-06-2012 στις 01:18 AM

  2. #2

    Εγγραφή
    Dec 2010
    Περιοχή
    καμινια πειραιας
    Μηνύματα
    38
    Πολυ οραια ετερια πουδωσε φαι σε κοσμο να φαι και εκανε περιφανι τιν ελαδαα στον κοσμο ειχα φιλους που δουευανε μεσακαι ησανε πολυ ευχαριστυμενοι κριμας πουκλειςε θελω να κανω ιδιετερη σημιωση για τον κυριο γιωργο ποταμιανο που ησαν παντα κυριος και σωστος με ολους.λειπυ η ηπηρωτικη σημερα με τους 2000 ναυτικους και τα μαγαλα γραφεια της

  3. #3

    Εγγραφή
    Sep 2011
    Περιοχή
    Ν.Σμύρνη-Αθήνα
    Μηνύματα
    2.419
    Tο aegean glory είναι ναυπήγησης του 1972 και όχι του 1974 στα τότε ναυπηγεία των δ.αναστασιάδη και α.τσορτανίδη με το όνομα μυκηναι. σήμερα το πλοίο φέρει το όνομα κοσμοσ
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ΔΑΝΕ : 28-12-2016 στις 11:09 PM

Παρόμοια Θέματα

  1. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΕΕΝ - «ΘΕΜΑΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ»
    Από ARXIPELAGOS για το forum ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 18-10-2012, 05:13 PM
  2. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    Από ALISCAFO για το forum ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 12-09-2012, 11:03 PM
  3. H NEL Lines ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
    Από ARXIPELAGOS για το forum ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 01-11-2011, 01:28 PM
  4. Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 20-06-2011, 06:46 PM
  5. Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 21-02-2011, 11:39 PM

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας